• Elvis Berton

    Sedam gladnih godina / Seven Hungry years Galerija Kortil, Rijeka 26.02. - 15.03.2014.
  • NAGRADE I PRIZNANJA / AWARDS AND HONORS

    2002. 
    15. Ex-Tempore slikarstva, Vodnjan, III nagrada stručnog žirija


    2003.
    "Grisia 2003.", Rovinj, otkupna nagrada


    2004. 
    “3. Open Riva Art”, Fažana, posebna nagrada stručnog žirija
    17. Ex-Tempore slikarstva, Vodnjan, III nagrada stručnog žirija
    11. Ex-Tempore slikarstva, Grožnjan, Nagrada grada Grožnjana


    2006. 
    4. Međunarodni likovni natječaj “Oleum Olivarum”, Krasica, posebna pohvala stručnog žirija
    “Grisia 2006.”, Rovinj, otkupna nagrada


    2007.
    5. Međunarodni likovni natječaj “Oleum Olivarum”, Krasica, posebna pohvala stručnog žirija
    "6. Open Riva Art”, Fažana, otkupna nagrada


    2008.
    5. Ex-Tempore slikarstva „Novigradsko plavetnilo“, Novigrad, 2. nagrada stručnog žirija i otkupna nagrada
    “Grisia 2008.”, Rovinj, posebna pohvala stručnog žirija
    15. Ex-Tempore slikarstva, Grožnjan, otkupna nagrada


    2009. 
    7. Međunarodni likovni natječaj „Oleum Olivarum“, Krasica, otkupna nagrada


    2010.
    8. Međunarodni likovni natječaj „Oleum Olivarum“, Krasica, otkupna nagrada


    2011. 
    “Grisia 2011.”, Rovinj, posebna pohvala za slikarstvo
    18. Ex-Tempore slikarstva, Grožnjan, pohvala žirija


    2012.
    10. Međunarodni slikarski natječaj „IstrArt“, Buje, otkupna nagrada


    2013.
    11. Međunarodni likovni natječaj „Oleum Olivarum“, Krasica, 1. nagrada
    "Grisia 2013.”, Rovinj, otkupna nagrada

  • "SEDAM GLADNIH GODINA" U RIJEČKOJ GALERIJI KORTIL

    pozivnicaU srijedu, 26. veljače u 20 sati u galeriji Kortil u Rijeci otvara se samostalna izložba pazinskog likovnog umjetnika Elvisa Bertona "Sedam gladnih godina". Riječ je o vizualno-zvučnoj instalaciji koju Berton premijerno predstavlja javnosti, a sastoji se od sedam metalnih skulptura krava u prirodnoj veličini te 35-minutnog tonskog zapisa krava kojeg je autor snimio u Savičenti u štali Darka Pekice iz umjetničke skupine Šikuti Machine i na jednom seoskom imanju u zaseoku Bregi u središnjoj Istri. Izložbu će otvoriti povjesničarka umjetnosti Vilma Bartolić. Izložba je realizirana uz potporu Grada Rijeke i Istarske županije.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

PRIJE KIŠE - SABRINA ŽIGO

U dvadesetak godina plodnog likovnog stvaralaštva, Elvis Berton zaokupljen je temama čije ishodište prvenstveno treba tražiti u pripadnosti istarskom podneblju. Posvećen im je u ciklusima koji nastaju kroz više godina te rastući u ideji i izvedbi odražavaju kreativne mijene, varijacije i autorsko sazrijevanje. Autodidakt, u usvajanju métiera i kompozicijskih rješenja nedvojbeno je posegnuo za postupcima modernizma i avangarde (chagallovska lebdenja, razbacanost – kako sam kaže, dozivanje Picassa, manira dječjeg crteža) pri čemu je crtež otpočetka izražajna okosnica, konstanta i velika ljubav.
U ciklusu Prije kiše, koji kontinuirano slika od 2013. uljem i akrilom na platnu, po vlastitim je riječima prvenstveno okupiran atmosferom i istarskom arhitekturom, nastavljajući se na Baladure (2005.) s motivima tradicionalnih istarskih stubišta. Izrazita atmosferičnost prizora proizlazi iz događanja koje po sebi izaziva osjećaj iščekivanja, suspensa dobrog ili lošeg predznaka. Sinergija tradicijske arhitekture i pejzaža, sveprisutna u Bertonovom opusu, imaginirana je ovdje sugestivnom gamom i podcrtana obrisnim crtežom vrata, prozora i stuba. Prosede se s vremenom mijenja od strukture zasnovane na crtežu, plošnosti i tangiranju monokromije, prema ekspanziji kolorita, poliperspektivnosti i ritmu. Raniji prizori iz ciklusa (2013.), nadvijeni prijetećom čađavom koprenom zgusnute reducirane boje, emaniraju autorovo ekološko uvjerenje i daleko su od prispodobe o hrvatskoj Provansi. Postupno slikogradbeni način okreće modulaciji, obuzdanoj gestualnosti i plohi. Vertikale hibridne, izomorfne i biomorfne, stilizirane arhitekture, asociraju registre srednjovjekovnih fresaka istarskih ladanjskih crkava i konvencije njihovih povorki (ples mrtvaca?) s podudarnom kromatikom crvene, žute, zelene i plave boje. Sekvencijalnost kompozicije podsjeća na drugi medij slijeda – strip, a cezurom ostvareni ritam odaje pasioniranog poznavatelja glazbe koji sliku promišlja na principu glazbene dionice. Intermedijalnost i poigravanje paradigmama posredno otkrivaju svestranost Bertonovih umjetničkih interesa, ali i razvojni stvaralački pristup. Ujednačavajući potez i lišavajući ga ekspresivne emocije, u narednim ciklusima uspostavlja sve veću kontrolu nad vizualnim poljem, prema čistoj plohi, blisko slikarstvu obojenog polja ili hard-edgea, primjerice (Limuni, Gola stabla). Fokusirajući se i na naizgled trivijalno, na izdvojeni trenutak atmosfere u krajoliku, prije kiše, morfološki sve jasniji demonstrira postupnost kojom gradi autorsku samosvijest, tragajući za vlastitim individualiziranim rješenjima.
Sabrina Žigo, kolovoz 2019

55 baladuri 17 prije-kise-144 prije-kise-193

RECENZIJE