• Elvis Berton

    Sedam gladnih godina / Seven Hungry years Galerija Kortil, Rijeka 26.02. - 15.03.2014.
  • NAGRADE I PRIZNANJA / AWARDS AND HONORS

    2002. 
    15. Ex-Tempore slikarstva, Vodnjan, III nagrada stručnog žirija


    2003.
    "Grisia 2003.", Rovinj, otkupna nagrada


    2004. 
    “3. Open Riva Art”, Fažana, posebna nagrada stručnog žirija
    17. Ex-Tempore slikarstva, Vodnjan, III nagrada stručnog žirija
    11. Ex-Tempore slikarstva, Grožnjan, Nagrada grada Grožnjana


    2006. 
    4. Međunarodni likovni natječaj “Oleum Olivarum”, Krasica, posebna pohvala stručnog žirija
    “Grisia 2006.”, Rovinj, otkupna nagrada


    2007.
    5. Međunarodni likovni natječaj “Oleum Olivarum”, Krasica, posebna pohvala stručnog žirija
    "6. Open Riva Art”, Fažana, otkupna nagrada


    2008.
    5. Ex-Tempore slikarstva „Novigradsko plavetnilo“, Novigrad, 2. nagrada stručnog žirija i otkupna nagrada
    “Grisia 2008.”, Rovinj, posebna pohvala stručnog žirija
    15. Ex-Tempore slikarstva, Grožnjan, otkupna nagrada


    2009. 
    7. Međunarodni likovni natječaj „Oleum Olivarum“, Krasica, otkupna nagrada


    2010.
    8. Međunarodni likovni natječaj „Oleum Olivarum“, Krasica, otkupna nagrada


    2011. 
    “Grisia 2011.”, Rovinj, posebna pohvala za slikarstvo
    18. Ex-Tempore slikarstva, Grožnjan, pohvala žirija


    2012.
    10. Međunarodni slikarski natječaj „IstrArt“, Buje, otkupna nagrada


    2013.
    11. Međunarodni likovni natječaj „Oleum Olivarum“, Krasica, 1. nagrada
    "Grisia 2013.”, Rovinj, otkupna nagrada

  • "SEDAM GLADNIH GODINA" U RIJEČKOJ GALERIJI KORTIL

    pozivnicaU srijedu, 26. veljače u 20 sati u galeriji Kortil u Rijeci otvara se samostalna izložba pazinskog likovnog umjetnika Elvisa Bertona "Sedam gladnih godina". Riječ je o vizualno-zvučnoj instalaciji koju Berton premijerno predstavlja javnosti, a sastoji se od sedam metalnih skulptura krava u prirodnoj veličini te 35-minutnog tonskog zapisa krava kojeg je autor snimio u Savičenti u štali Darka Pekice iz umjetničke skupine Šikuti Machine i na jednom seoskom imanju u zaseoku Bregi u središnjoj Istri. Izložbu će otvoriti povjesničarka umjetnosti Vilma Bartolić. Izložba je realizirana uz potporu Grada Rijeke i Istarske županije.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Biljke - Marija Ivetić

Elvis Berton medijski je eksponirana (u glazbenim programima Radija Istre i Nezavisne istarske televizije) i shodno tome poznata osoba, a kako sam kaže na nagovor je prijatelja započeo s likovnim radom. Svoja je likovna promišljanja do sada izlagao u galerijskom prostoru pazinskih amatera, te u neformalnim izlagačkim prostorima – bistroima u kojima se dnevno okuplja ili prolazi veći broj ljudi, tako da je njegov likovni rad poznat i širem krugu, posebice mlađim naraštajima.
Od prvih je radova Berton pokazao, suprotno od očekivanoga za autora lapidarnog likovnog znanja, idividualistički izbor, smjelost u slijeđenju „osobne doktrine“ likovnog izražavanja. Njegovi su najraniji radovi (u kolažu) iznikli na tematskoj potki krajolika, tim neiscrpnim izvorom inspiracija mnogih likovnih opusa, ali se Berton ne okreće prirodi okom pomnog opservatora, njega ne zanima narativna interpretacija viđenog već doživljenog, nego stvara osobne predožbe krajolika u kojima se slika krajobraza nameće kao slika unutarnjeg a ne vizualnog doživljaja. Raznobojnim komadićima papira valovito i gusto apliciranim na monokromne potke Berton stvara ustalasana, vrtložna klupka, spletove zemlje, neba i vegetacije – krajolik transponiran u novi imaginarni poredak, u kromatske arabeske u kojima se samo naslućuje priroda pulsirajućeg života, treperavih živih boja, krivudavih rijeka i puteva, gibajućih polja žita...
Iskorak u polje drugoga tematskoga miljea Berton je unio u seriji radova intrigantnih naziva Limuni. Osnovni je motiv – ovulus limuna ili njegove kružne ploške, definiran u jasno određenim sekvencama utopljenim u zamršenu potku natrpanu ukrasnim, raznobojnim oblicima s interpunkcijama živoga kolorita. Tu se očituje i izvjesna angažiranost u blagoj i prikrivenoj ironiji na obrasce suvremenog života zasićenog „limunadama“, kičom i ostalim, sveprisutnim fenomenima današnjice.
U daljnjem razvoju likovnog izraza, u prikazima krajolika s biljem koji su bitno različiti od radova u kolažu, promišljenom jednostavnošću i smjelom stilizacijom, motiv svodi na osnovne obrise. Pred našim se očima redaju nizovi drveća, suncokreta, cvijeća... na monokromnim ili polikromnim potkama sazdanim od ploha čistog, jarkog kolorita. Iako su ovi pejzaži determinirani samo osamljenim vertikalama vehetacije (svedene na osnovni, simbolički „praoblik“), ipak su domašajni i u vizuelnim i u senzornim utiscima. Krajolik je misao o jednostavnosti, harmoniji, koloritu i toplini, i ove su prevladavajuće konotacije prikaza postignute otvornom paletom, snažnim kontrastima, infantilnim grafizmom crteža i mirnim, plošnim kompozicijskim ritmovima. U ovom magičnom svijetu zlenih krošanja drveća, žutila sunca i maslačka, beskonačnom plavetnilu neba – caruje hedonizam i toplina. To su vrtovi božice Geje, Adonisova stabla, ljupki paradiz nenarušene skladnosti. Ipak, ova je idilična mitologija krajobraza zatamnjena prijetnjom njegovog uništavanja (aplikacije komadića crnih polivinil vreća), pa Berton, na simboličkoj razini, uobličava i aktualan projekt ekologije.
Na sličnom obrascu počiva mu i ciklus radova sa cvijetnim motivima, pa i ovi prikazi, unutar koloristički definiranog okvira (slike slika), neodoljivo podsjećaju na dječje radove. Ranije podloge monokromno obojenih ploha zamijenio je fond dinamičnog poteza špahtle, i iz te uskovitlane i tople crvenkastožute zemlje ili zelenila tla izbijaju nizovi rascvjetalog bilja s latima – rogovima. Dosljednom, promišljeno infantilnom oblikovnom morfologijom Berton preobražuje stvarnost, svodeći je na njezine simboličke implikacije intonirane vedrinom, razigranošću i s dozivima proljetnog ozračja. Također, ovim je uprizorenjima krajolika sažeta i ideja o čuvanju iskonske, netaknute prvotnosti prirode.

Marija Ivetić, predgovor kataloga „Biljke“, Muzej Grada Pazina 2000.

biljke  18biljke-dig  31-biljke-dig