• Elvis Berton

    Sedam gladnih godina / Seven Hungry years Galerija Kortil, Rijeka 26.02. - 15.03.2014.
  • NAGRADE I PRIZNANJA / AWARDS AND HONORS

    2002. 
    15. Ex-Tempore slikarstva, Vodnjan, III nagrada stručnog žirija


    2003.
    "Grisia 2003.", Rovinj, otkupna nagrada


    2004. 
    “3. Open Riva Art”, Fažana, posebna nagrada stručnog žirija
    17. Ex-Tempore slikarstva, Vodnjan, III nagrada stručnog žirija
    11. Ex-Tempore slikarstva, Grožnjan, Nagrada grada Grožnjana


    2006. 
    4. Međunarodni likovni natječaj “Oleum Olivarum”, Krasica, posebna pohvala stručnog žirija
    “Grisia 2006.”, Rovinj, otkupna nagrada


    2007.
    5. Međunarodni likovni natječaj “Oleum Olivarum”, Krasica, posebna pohvala stručnog žirija
    "6. Open Riva Art”, Fažana, otkupna nagrada


    2008.
    5. Ex-Tempore slikarstva „Novigradsko plavetnilo“, Novigrad, 2. nagrada stručnog žirija i otkupna nagrada
    “Grisia 2008.”, Rovinj, posebna pohvala stručnog žirija
    15. Ex-Tempore slikarstva, Grožnjan, otkupna nagrada


    2009. 
    7. Međunarodni likovni natječaj „Oleum Olivarum“, Krasica, otkupna nagrada


    2010.
    8. Međunarodni likovni natječaj „Oleum Olivarum“, Krasica, otkupna nagrada


    2011. 
    “Grisia 2011.”, Rovinj, posebna pohvala za slikarstvo
    18. Ex-Tempore slikarstva, Grožnjan, pohvala žirija


    2012.
    10. Međunarodni slikarski natječaj „IstrArt“, Buje, otkupna nagrada


    2013.
    11. Međunarodni likovni natječaj „Oleum Olivarum“, Krasica, 1. nagrada
    "Grisia 2013.”, Rovinj, otkupna nagrada

  • "SEDAM GLADNIH GODINA" U RIJEČKOJ GALERIJI KORTIL

    pozivnicaU srijedu, 26. veljače u 20 sati u galeriji Kortil u Rijeci otvara se samostalna izložba pazinskog likovnog umjetnika Elvisa Bertona "Sedam gladnih godina". Riječ je o vizualno-zvučnoj instalaciji koju Berton premijerno predstavlja javnosti, a sastoji se od sedam metalnih skulptura krava u prirodnoj veličini te 35-minutnog tonskog zapisa krava kojeg je autor snimio u Savičenti u štali Darka Pekice iz umjetničke skupine Šikuti Machine i na jednom seoskom imanju u zaseoku Bregi u središnjoj Istri. Izložbu će otvoriti povjesničarka umjetnosti Vilma Bartolić. Izložba je realizirana uz potporu Grada Rijeke i Istarske županije.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

CRTEŽ U PROSTORU - MILENA ŽIC

Elvis Berton predstavio se novatorskim oblicima svojih skulptura (objekata) u kojima nekom posebnom sistematičnošću, figuraciju mijenja drukčijom formom. Njegovi oblici potvrđuju veliku maštovitost i ne znače u potpunosti odbacivanje realnog motiva. On se obraća stvarnome. Cjelokupna suvremena umjetnost potiče nove stvarnosti te bi taj slogan i pristajao kao naslov njegovih izložaba. Mali čempresi mogu živjeti bilo gdje. Samo ne u ograničenom prostoru.
U sebi nose treću dimenziju; kretanje oblika, kretanje boje i opipljivi podatak o apsolutnim odnosima umjetnosti i tehnike. U nešto što je nužno skulptura, Elvis stavlja nešto konkretno iz majstorske radionice. Takve konstrukcije čitljivi su znakovi shematske i linearne obrade apstraktne ideje koju je autor uzeo iz vanjskog svijeta. Elvis Berton je umjetnik koji ima bogato iskustvo apstraktne umjetnosti, iako se zasigurno razvio u središtima oblikovne stvarnosti. Znamo da je naš dodir sa svijetom mnogostran, možemo lako mijenjati svoje poglede. Stvarnost postoji jedino u odnosu na pozitivne sposobnosti za akciju. Aktivnost figurativne prirode u jasnoći, uvjerljivosti i reduciranosti predstavljena je čempresima i kamenim cvijećem.
Bertonove skulpture malog formata izražavaju pokretljivost u nekim čudnim scenografskim pravilima. Ona govore o cijeloj ljestvici osjećajnih svojstava koja leže u području umjetničkog. Skulpture imaju podršku gledatelja, one su usklađene i prenose na nas svoj ritam postojanja. Svaka skulptura poziva na određeni suodnos.
Postavljeno cvijeće, povješano u prirodnom ambijentu, otkriva i aktivnu prazninu koja izaziva zanimljivu predstavu. Skulpture u prirodi dopuštaju nam da doživimo oblike i pokrete kamena i željeza kao polazne točke. Autor sve svoje olakšice duguje neograničenim mogućnostima prirodnih materijala. Na trenutke se čini da smo ušli u knjigu o džungli i njen raščlanjen prostor, pun rupičastog kamenja, jakog i često u pokretu.
No, za pokretanje njegovih kamenih cvjetova ne bi bilo dovoljno samo strujanje zraka, već neka druga, jača energija. Volumen malih čempresa stapa se s prostorom i ulazi u njega. Taj je volumen, prema svojstvima, i pun i prazan, prošupljen, statičan i dinamičan. Poput crteža koji je ostvario svoj prostorni karakter. Berton potvrđuje da ne postoji nikakva prirodna proturječnost između umjetnosti i tehnike, jer umjetnost uvijek živi u tehnici izvođenja. Ističemo potpuno bijele i potpuno crne čemprese, fino obrađenih drvenih postolja. Takvi, vrsni su sakupljači ekspresivnih dojmova. Autor koristi metal, kamen i drvo s potpunom prirodom njihove obrade, kako bi postigao svoju umjetničku zamisao. Suodnosi materijala i oblika uvijek su usklađeni i pomirljivi, ritmizirani u vedrim notama. Zanimljive su krošnje koje trepere lišćem. Prostor unutar konturne, obrisne linije krošnje, predstavlja slobodnu igru svjetla i sjena koje njime prolaze. Time dobivamo oblik, unutar oblika. Međusobno se ostvaruju kao novi likovni element. Vijugavost, zavojitost, krivudavost i njihove kombinacije, potvrđuju misao da za svaki predmet postoji jedan mogući oblik, ali da nije nužno da svaki predmet mora imati samo jedan oblik. Oblici su čempresa i cvijeća stalno podložni promjeni. Ovisi i o materijalu nađenom u prirodi.

Milena Žic
Malinska, srpnja 2016

IMGP0011 009 054 025